Maciek-156
Nowicjusz
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa/Skarżysko Kamienna Płeć:
|
Wysłany: 16 09:56, 16 Mar 2009 Temat postu: Zaślepka EGR |
|
|
FIAT w zaleca zmianę, a właściwie dołożenie dodatkowej uszczelki w zaworze EGR w silnikach JTD (odpowiednikach 120 i 140/150 konnych)
Po założeniu uszczelki w zaworze EGR znacznie zmniejsza się otwór recyrkulacji spalin.
Powoduje ona przedłużenie właściwego działanie zaworu, oraz zmniejsza ilość zanieczyszczeń w kolektorze ssącym.
Jednym słowem mniej problemów z EGR-em i kolektorem ssącym.
[link widoczny dla zalogowanych]
Numery katalogowe uszczelek FIATA:
silnik 115/120KM
uszczelka między kolektor a EGR 71751469 (z dziurkami)
uszczelka od strony otworu wejściowego do EGR 46773082 (czarna prostokątna)
silnik 140/150KM
uszczelka między kolektor a EGR 71751468 (z dziurkami)
uszczelka od strony otworu wejściowego do EGR 55191883 (czarna prostokątna)
To dotyczy wszystkich silników M-jet. Z forum o 159:
"W zakresie obrotów 2700-3000. Odczuwalne szczególnie na pierwszym lub drugim biegu, tak jakby z turbiny silnik dostał większe ciśnienie doładowania ( i tak dosłownie się dzieje ). Dodam, że nie dzieje sie to za każdym razem. Raczej jest to spontaniczna reakcja silnika. Niektóre modele 159 tak mają. Lekki dyskomfort spowodowany niepłynnym wchodzeniem na obroty. Walczyłem aby to usunąć z serwisami Alfy od pół roku. Odpowiedzi miałem w stylu,
Pana model tak ma i już...
Rzeczywiście cos jest, ale powinien się Pan cieszyć, bo to extra moc... itd...
W zeszłym tygodniu dowiedziałem się, że FIAT wie o tym problemie i maja rozwiązanie. Dodatkowa uszczelka jest montowana gdzieś w okolicach zaworu EGR, która ma za zadanie niwelować nadmiar ciśnienia. Chyba pomogło, bo od dwóch dni, nic się nie dzieje. Alfa twierdzi, że ta uszczelka jest montowana standardowo we wszystkich nowych modelach 19 JTDm.
Proponuję, aby wszyscy posiadacze w ciemno jechali do ASO, żeby wykonać "naprawę wg. rozwiązania serwisowego nr 10801491RA", czyli dołożenie uszczelki / blaszki pod zawór EGR. Rożnica jest kolosalna, w zasadzie powinienem dostać odszkodowanie od FAP za jeżdżenie beznadziejnym autem przez 1,5 roku. Teraz to jest nowy silnik. Zero szarpnięcia w tym krytycznym momencie, auto przyspiesza płynnie, co więcej mam wrażenie, że szybciej od 0,8 dochodzi do 1,5 bara. "
Ja dziś zakupiłem te uszczelki/zaślepki - podziele się informacją jak się sprawują. Za wszystkie 3 (2 uszczelki i 1 zaślepka z otworami) sztuki zapłaciłem dzisiaj 74zł
Już założyłem - ta zaślepka wyglada dokładnie jak ta tutaj:
[link widoczny dla zalogowanych]
Wykonana jest z blachy kwasoodpornej o gr 1mm z 4 otworami o średnicy 8mm rozmieszczonymi w narożnikach prostokąta prześwitu korpusu EGRa
Auto wyraźnie lepiej się zbiera od samego dołu - myślę ze nie będzie się zapychać , a zresztą wyczyszczenie EGRu to banalna czynność którą i tak robię okresowo.
TO JEST FABRYCZNA CZĘŚĆ FIATA I ASO MAJĄ JĄ NA MAGAZYNIE
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Maciek-156 dnia 16 14:56, 16 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|