Maciek-156
Nowicjusz
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa/Skarżysko Kamienna Płeć:
|
Wysłany: 29 13:03, 29 Lis 2008 Temat postu: Czyszczenie zaworu EGR Alfa Romeo 156 1,9 16v JTD M-jet |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Odkrcamy 3 śruby (żółte strzałki) na czerwono zaznaczyłem zaczep który "puści" po lekkim pociągnięciu.
[link widoczny dla zalogowanych]
Po ściągnięciu pokrywy silnika ukazuje się nam m.in.zawór egr (zaznaczony na żółto)
[link widoczny dla zalogowanych]
Sięgamy ręką i delikatnie odpinamy spinke z kablami od elektromagnesu
(brązowa strzałka).Następnie odkręcamy śruby zaznaczone na bordowo - wówczas "puszcza" nam dolny dolot,wyciągając śruby uważamy na metalową podkładkę-uszczelkę (znajduje się od spodu) aby nie wpadła nam do komory silnika.Potem odkręcamy śruby zaznaczone na zielono.Te z lewej są podwójne,pierwsze "puszczą" nam wspornik węża, drugie zluzują zawór.(uwaga na śruby - żeby nam nie wypadły)
[link widoczny dla zalogowanych]
Po wykręceniu EGR widzimy kanały. U mnie tragicznie wyglądał zaznaczony strzałką-był niemal całkowicie zatkany i mimo, że sam zawór nie był aż tak bardzo zabrudzony to przez zanieczyszczony wlot miał małe pole do działania.Nagar delikatnie zeskrobałem i od razu wciągałem do odkurzacza.
[link widoczny dla zalogowanych]
Aby dostać się do zaworu musimy odkręcić elektromagnes (4 sruby zaznaczone strzałkami).
[link widoczny dla zalogowanych]
Po odkręceniu elektromagnesu,zawór “kąpiemy”.Ja użyłem benzyny ekstrakcyjnej, szmatki a potem sprężonego powietrza.
[link widoczny dla zalogowanych]
W moim przypadku czyszczenie samego zaworu niewiele dało, w ASO podmieniali na NOWY i wyszło,ze poprzedni jest dobry..Przyczyna awarii tkwiła dalej.Po odkreceniu dolotu powietrza (od intercoolera?najgrubsza rura) okazało się,że znajdują się tam “takie” rzeczy (patrz foto)
Po odkręceniu zaznaczonych śrub mamy swobodny dostep do przepustnicy, która także wymagała czyszczenia.
[link widoczny dla zalogowanych]
Po odkręceniu kolejnych śrub mamy teraz przepustnice w dogodnej pozycji do czyszczenia.(uwaga na metalową podkładkę)
[link widoczny dla zalogowanych]
Na koniec najważniejsza rzecz.Żółta strzałką zaznaczyłem miejsce gdzie przykręcony jest zawór.Srodek mamy widoczny, jest totalnie zabrudzony,czerwone strzalki wskazuja kanaly, ktore powinny byc drozne.W takim przypadku ZADEN zawor – nawet ten NOWY nie bedzie działał (dodam,ze auto wyjechało 2 dni wcześniej z ASO) cienki śrubokręt,szmatka,benzyna ekstrakcyjna i czyszczenie.
Skręcamy wszystko w odwrotnej kolejności, potem jeszcze kasowanie błędu i gotowe!
Autor pitt24
Post został pochwalony 0 razy
|
|