Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MarcinGulietta
Nowicjusz
Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: CK Płeć:
|
Wysłany: 04 22:28, 04 Lis 2008 Temat postu: KRĘCCIE JE WYSOKO-ONE TO LUBIĄ |
|
|
Klasyczne silniki czterocylindrowe Alfa Romeo produkowane były przez prawie całą druga połowę XXw. Jego najważniejsze cechy to architektura zaprojektowana na uzyskanie wysokich osiągów i duża moc, osiągana przy znacznych prędkościach obrotowych. Także krzywa momentu obrotowego ma swoją maksymalną wartośc przy wysokich obrotach. Mamy więc do czynienia z silnikiem wysokoobrotowym. Jest chłodny w pracy, ma niską bezwładnośc części ruchomych,wysoką efektywnośc spalania. Należy zapomniec o negatywnym wydźwięku slów "żyłowac", "piłowac" czy "katowac" silnik! Owszem, trzeba go oszczędzac w fazie rozgrzewania; później "żyłowanie" na wysokich obrotach to zapewnianie mu optymalnych warunków do czystej i prawidłowej pracy. Długie, uporczywe trzymanie silnika na niskich obrotach oznacza jego przyspieszone zużycie, bowiem spalanie w takich warunkach przebiega nieefektywnie i pozostawie osady nie spalonych resztek paliwa. Obciażanie silnika w paśmie dalekim od jego wysokiego momentu i mocy, np. przez pokonywanie wzniesień lub przyśpieszanie przy zbyt niskich obrotach początkowych źle wpływa na trwałośc wału korbowego i korbowodów. Krótko mówiąc, mając silnik Alfa Romeo należy zapomniec o taksówkowym stylu jazdy, a w miejsce tradycyjnych przykazań "spokojnej, bezawaryjnej eksploatacji", przyjąc jedną, podstawową zasadę: "kręccie je wysoko-one to lubią!" :D
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
ARTS
Administrator
Dołączył: 07 Paź 2008
Posty: 847
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: CK Płeć:
|
Wysłany: 04 22:33, 04 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
Oj zgadzam się zgadzam
Chociaż TS-y nie są już takie chłodne jak starsze 4-cylindrowe ale trzeba je kręcić :D
Może żeby sprecyzować, dla najefektywniejszej pracy trzeba stosować pełen zakres obrotów a nie ciągnąć na 1ce do odcięcia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
MarcinGulietta
Nowicjusz
Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: CK Płeć:
|
Wysłany: 04 23:00, 04 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
parę fotek
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
POLO
Alfamaniak
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 415
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce Płeć:
|
Wysłany: 05 17:49, 05 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
Ale na III już można chyba do odciecia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ARTS
Administrator
Dołączył: 07 Paź 2008
Posty: 847
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: CK Płeć:
|
Wysłany: 05 18:34, 05 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
Do odcięcia tylko na wstecznym
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
POLO
Alfamaniak
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 415
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce Płeć:
|
Wysłany: 06 11:26, 06 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
A właśnie jak tak nie lubie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|