Maciek-156
Nowicjusz
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa/Skarżysko Kamienna Płeć:
|
Wysłany: 26 16:34, 26 Paź 2010 Temat postu: Jazda próbna Giuliettą |
|
|
W lipcu testowałem Giuliettę:
Maciek156 napisał: | Dzisiaj pojeździłem trochę Giuliettą – dla zainteresowanych podzielę się kilkoma uwagami i porównaniami do AR 156 1,9JTD M-jet która jeżdżę obecnie. Giulietta była w wersji wyposażeniowej Distinctive z pakietem Super Sport, silnikiem 1,4 TB Mair (170KM, wię moc porównywalna z autem którym obecnie jeżdżę) na kapciach 225/40R18. Jedynie pogoda nie dopisała, ale na mokrej nawierzchni można było sprawdzić systemy bezpieczeństwa. Testowane auto było wyposażone w fotele skórzane z pełną elektryką, od razu powiem że nie jest to najlepszy wybór, samo siedzisko jest słabo wyprofilowane i twarde. O wiele lepszym rozwiązaniem są fotele z tapicerką mieszana skóra + tkanina lub tylko pokryte tkaniną, wyposażone w manualna regulację (ma większy zakres i można fotel niżej ustawić) – miałem porównanie z autem wystawowym. Kierownica leży bardzo dobrze w dłoniach , regulowana jest w dwóch płaszczyznach, choć dla mnie mogłaby się dać ustawić niżej. Lusterka co najmniej 2x większe niż w AR156 i można je bardzo dobrze ustawić – zero martwego pola. O gadgetach typu system BOSE, czujniki zapachów, deszczu, skrętne xenony, inteligentne kierunkowskazy itp. nie będę pisał. Jeśli chodzi o jazdę to testowałem auto w dwóch podstawowych trybach Normal i Dynamic – system All Weather jest raczej dla osób słabo prowadzących. W trybie Normal auto zachowuje się jak typowo miejskie toczydło, owszem przyspiesza jeśli naciśnie się pedał przyspieszenia, ale z małą ochotą. Działają za to wszystkie systemy bezpieczeństwa, tak że wytracenie samochodu z toru jazdy jest niemożliwe, zapiszczeć kołami podczas ruszania też nie można. Układ kierowniczy pracuje bardzo lekko, ale nie ma gumowatego opóźnienia. Komputer pokładowy podpowiada czy i na jaki należy zmienić bieg tak aby uzyskać możliwie najmniejsze spalanie. Prawdziwa jazda zaczyna się po włączeniu trybu Dynamic, działanie systemów VDC i ASR ulega znacznemu pomniejszeniu za to o jednocześnie załącza się sytem Electronic Q2 (szpera). Układ kierowniczy twardnieje i jest porównywalny do klasycznie wspomaganego w AR156. Teraz nareszcie można poczuć te 170KM, auto rozpędza się świetnie, a i potrafi naprawdę dobrze hamować dzięki systemowi Pre-Fill - komputer rozpoznaje chęć hamowania po prędkości puszczania pedału gazu. Trochę porównań do AR156:
Miejsca w obu autach jest podobnie z delikatnym + przestrzeni pasażerskiej dla Giulietty. To chyba pierwsza alfa (147 miała z przodu) z uchwytami na napoje z przodu i z tyłu oraz z taka ilością zamykanych schowków – naliczyłem ich 4. Głośność (jak na alfę) silnika 1,4 TB Mair minimalna, a w porównaniu z moją AR156 1,9 JTD M-jet z przelotowym Sebringiem jest baaardzo cicha, praktycznie trzeba się wsłuchiwać, żeby usłyszeć silnik. Zawieszenie i hamulce Giulietta ma o wiele lepsze niż AR156. System Start –STOP silnika czuwa nad spalaniem i emisja zanieczyszczeń i nie jest uciążliwy. Sprzęgło pracuje w Giulitcie bardzo lekko, jak wsiadłem na powrót do diesla to miałem duże problemy z naciskaniem sprzęgła. Przyspieszenie jest całkiem przyzwoite, choć jeśli chcemy uderzać głową w zagłówek (tak mam teraz w M-jecie) to trzeba ten stosunkowo mały silniczek Giulietty kręcić trochę wyżej – tu czuć mniejszy moment obrotowy. System Q2 znakomicie sprawdza się w zakrętach – nie ma buksowania niedociążonego koła, przy gwałtownym przyspieszaniu w zakrętach. Przy dynamicznej jeździe po mieście z włączoną klimatyzacją praktycznie tylko w trybie Dynamic - sredmnie spalanie ok 10l/100km |
a wczoraj ją odebrałem:
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Maciek-156 dnia 27 18:12, 27 Paź 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|