Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mariusz164TS
Alf & Romeo
Dołączył: 31 Paź 2008
Posty: 312
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Pińczów Płeć:
|
Wysłany: 29 22:07, 29 Lis 2009 Temat postu: temperatura w dieselu |
|
|
hej maniacy jaką macie średnią temp płynu w waszych dieselkach??u mnie coś ciężko mu się rozgrzac a przecież zimy jeszcze nie widac:)jak mi wyskoczy 60 st/Cel to jes max .Dawac mi tu z relacjami.hehe:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
cactooz
Administrator
Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 215
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Staszów Płeć:
|
Wysłany: 29 22:23, 29 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
ja tak samo miałem przed wymianą termostatu, teraz mam o grubość strzałki poniżej 90 st.
Sprawdź czy nie masz zaciętego termostatu. Na zimnym odpalasz i łapiesz za gumowy wąż między termostatem a chłodnicą, jeśli nagrzewa się razem z silnikiem, to termostat do wymiany.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rentgen
Nowicjusz
Dołączył: 07 Wrz 2009
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce Płeć:
|
Wysłany: 29 22:29, 29 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Cactooz dobrze gada ...najprostsza metoda na sprawdzenie termostatu
Powinieneś mieć Mariusz w okolicach 90st.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mariusz164TS
Alf & Romeo
Dołączył: 31 Paź 2008
Posty: 312
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Pińczów Płeć:
|
Wysłany: 29 23:30, 29 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
jutro przeprowadzę operację
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Maciek-156
Nowicjusz
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa/Skarżysko Kamienna Płeć:
|
Wysłany: 30 09:50, 30 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Rentgen napisał: | Cactooz dobrze gada ...
Powinieneś mieć Mariusz w okolicach 90st. |
Niekoniecznie... W termostatach fabrycznie montowanych w silnikach JTD temperatura otwarcia wynosi 78-82C (potwierdzają to dane we wszystkich dostepnych żródłach fiata/alfy):
[link widoczny dla zalogowanych]
i taką też temperaturę w chłodne dni utrzymuje silnik. Ile to jest konkrektnie to tylko podpięcie komputera jest w stanie określić -można oczywiście sprawdzać ręką temperaturę przewodów i zbadać czy się termostat otwiera i kiedy, ale temperatury otwarcia tak się nie okresli.
W termostatach obecnie dostepnych temperatura otwarcia jest wyższa, bo fiat wprowadził w I 2006 roku modernizację termostatów stosowanych w silnikach JTD:
Symbol modyfikacji D10802
Nazwa NOWY CS TERMOSTAT
Aktywacja DAT 01-2006
Podgrupa 10402/92
Jesli do JTD to tylko termostat firmy BEHR - dostępne tańsze zamienniki firmy Vernet nie sprawdzają się w JTD.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
cactooz
Administrator
Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 215
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Staszów Płeć:
|
Wysłany: 30 11:34, 30 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Nie sprawdzają się, czy to znaczy że utrzymując za wysoką temperaturę szkodzą silnikowi? Na takim Vernecie jeżdżę i ciekaw jestem, co może się stać, gdy silnik będzie miał zbyt ciepło
Sposób "na rękę" jest dobry tylko do sprawdzenia czy aby napewno termostat nie jest zacięty i otwarty cały czas, wtedy wąż nagrzewa się od początku rzem z silnikiem, natomiast prawidłowo powinien pozostać zimny to momentu aż temperatura będzie wyższa niż potrzebna silnikowi. Nawet jeżeli temp. jest niższa niż 90st. to efekt będzie widoczny. Silnik się grzeje a wąż nie, aż do momentu otwarcia.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez cactooz dnia 30 11:43, 30 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
mariusz164TS
Alf & Romeo
Dołączył: 31 Paź 2008
Posty: 312
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Pińczów Płeć:
|
Wysłany: 30 16:44, 30 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Wydaje mi się że termostat mam w porządku,może płyn trzeba wymienic, w 164 jak wymieniłem była różnica.A pod kompem sprawdzę dokładna wartosc temp??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ANN_156
Administrator
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 895
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: TSK Płeć:
|
Wysłany: 30 20:08, 30 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
no ja to miałam przejścia ze wskaźnikiem od temperetury
pewnego dnia zaczął funkcjonować jako hm obrotomierz i nagle miałam nie wiedząc czemu dwa
pod kompem nic nie wyszło, "popieszczony" został czujnik bo był cały zasyfiony i jest już dobrze.
a jeśli idzie i temperture to mam od 70-90.
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Maciek-156
Nowicjusz
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa/Skarżysko Kamienna Płeć:
|
Wysłany: 03 09:32, 03 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
cactooz napisał: | Nie sprawdzają się, czy to znaczy że utrzymując za wysoką temperaturę szkodzą silnikowi? Na takim Vernecie jeżdżę i ciekaw jestem, co może się stać, gdy silnik będzie miał zbyt ciepło
.... |
Ludzie z zamiennikami Verneta mają rózne przygody. Po pierwsze mają wysoka temperaturę otwarcia 88C, a wentylator w JTD załącza się już przy 92C - 4 stopnie to zbyt mały zapas (bo wszystkie temperatury mają tolerancję +-2st) i zdarzają się sytuacje że wentylatory pracuja a chłodnica zimna, bo termostat się nie otworzył... Druga sprawa to częśte falowanie temperatury bo działają na zasadzie zamknięty-otwarty bez stanów pośrednich. Gdy silnik ma za ciepło to głowica może się pokrzywiś i wydmuchac może uszczelkę z pod niej.
mariusz164TS na komputerze sprawdzisz dokładną temperaturę jaką "widzi" sterownik
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|