Forum www.AlfaRomeoKlubKielce.pl Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

temperatura w dieselu

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.AlfaRomeoKlubKielce.pl Strona Główna -> 147/156/166
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mariusz164TS
Alf & Romeo
Alf & Romeo



Dołączył: 31 Paź 2008
Posty: 312
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pińczów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 29 22:07, 29 Lis 2009    Temat postu: temperatura w dieselu

hej maniacy jaką macie średnią temp płynu w waszych dieselkach??u mnie coś ciężko mu się rozgrzac a przecież zimy jeszcze nie widac:)jak mi wyskoczy 60 st/Cel to jes max .Dawac mi tu z relacjami.hehe:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
cactooz
Administrator
Administrator



Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 215
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Staszów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 29 22:23, 29 Lis 2009    Temat postu:

ja tak samo miałem przed wymianą termostatu, teraz mam o grubość strzałki poniżej 90 st.
Sprawdź czy nie masz zaciętego termostatu. Na zimnym odpalasz i łapiesz za gumowy wąż między termostatem a chłodnicą, jeśli nagrzewa się razem z silnikiem, to termostat do wymiany.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rentgen
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 07 Wrz 2009
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 29 22:29, 29 Lis 2009    Temat postu:

Cactooz dobrze gada Smile ...najprostsza metoda na sprawdzenie termostatu Smile
Powinieneś mieć Mariusz w okolicach 90st.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mariusz164TS
Alf & Romeo
Alf & Romeo



Dołączył: 31 Paź 2008
Posty: 312
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pińczów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 29 23:30, 29 Lis 2009    Temat postu:

jutro przeprowadzę operacjęSmile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Maciek-156
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa/Skarżysko Kamienna
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 30 09:50, 30 Lis 2009    Temat postu:

Rentgen napisał:
Cactooz dobrze gada Smile ...
Powinieneś mieć Mariusz w okolicach 90st.

Niekoniecznie... W termostatach fabrycznie montowanych w silnikach JTD temperatura otwarcia wynosi 78-82C (potwierdzają to dane we wszystkich dostepnych żródłach fiata/alfy):
[link widoczny dla zalogowanych]
i taką też temperaturę w chłodne dni utrzymuje silnik. Ile to jest konkrektnie to tylko podpięcie komputera jest w stanie określić -można oczywiście sprawdzać ręką temperaturę przewodów i zbadać czy się termostat otwiera i kiedy, ale temperatury otwarcia tak się nie okresli.
W termostatach obecnie dostepnych temperatura otwarcia jest wyższa, bo fiat wprowadził w I 2006 roku modernizację termostatów stosowanych w silnikach JTD:
Symbol modyfikacji D10802
Nazwa NOWY CS TERMOSTAT
Aktywacja DAT 01-2006
Podgrupa 10402/92
Jesli do JTD to tylko termostat firmy BEHR - dostępne tańsze zamienniki firmy Vernet nie sprawdzają się w JTD.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
cactooz
Administrator
Administrator



Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 215
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Staszów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 30 11:34, 30 Lis 2009    Temat postu:

Nie sprawdzają się, czy to znaczy że utrzymując za wysoką temperaturę szkodzą silnikowi? Na takim Vernecie jeżdżę i ciekaw jestem, co może się stać, gdy silnik będzie miał zbyt ciepłoQuestion

Sposób "na rękę" jest dobry tylko do sprawdzenia czy aby napewno termostat nie jest zacięty i otwarty cały czas, wtedy wąż nagrzewa się od początku rzem z silnikiem, natomiast prawidłowo powinien pozostać zimny to momentu aż temperatura będzie wyższa niż potrzebna silnikowi. Nawet jeżeli temp. jest niższa niż 90st. to efekt będzie widoczny. Silnik się grzeje a wąż nie, aż do momentu otwarcia.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez cactooz dnia 30 11:43, 30 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mariusz164TS
Alf & Romeo
Alf & Romeo



Dołączył: 31 Paź 2008
Posty: 312
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pińczów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 30 16:44, 30 Lis 2009    Temat postu:

Wydaje mi się że termostat mam w porządku,może płyn trzeba wymienic, w 164 jak wymieniłem była różnica.A pod kompem sprawdzę dokładna wartosc temp??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ANN_156
Administrator
Administrator



Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 895
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: TSK
Płeć: Kobieta

PostWysłany: 30 20:08, 30 Lis 2009    Temat postu:

no ja to miałam przejścia ze wskaźnikiem od temperetury Smile
pewnego dnia zaczął funkcjonować jako hm obrotomierz i nagle miałam nie wiedząc czemu dwa Cool
pod kompem nic nie wyszło, "popieszczony" został czujnik bo był cały zasyfiony i jest już dobrze.

a jeśli idzie i temperture to mam od 70-90.

pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Maciek-156
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa/Skarżysko Kamienna
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 03 09:32, 03 Gru 2009    Temat postu:

cactooz napisał:
Nie sprawdzają się, czy to znaczy że utrzymując za wysoką temperaturę szkodzą silnikowi? Na takim Vernecie jeżdżę i ciekaw jestem, co może się stać, gdy silnik będzie miał zbyt ciepłoQuestion
....

Ludzie z zamiennikami Verneta mają rózne przygody. Po pierwsze mają wysoka temperaturę otwarcia 88C, a wentylator w JTD załącza się już przy 92C - 4 stopnie to zbyt mały zapas (bo wszystkie temperatury mają tolerancję +-2st) i zdarzają się sytuacje że wentylatory pracuja a chłodnica zimna, bo termostat się nie otworzył... Druga sprawa to częśte falowanie temperatury bo działają na zasadzie zamknięty-otwarty bez stanów pośrednich. Gdy silnik ma za ciepło to głowica może się pokrzywiś i wydmuchac może uszczelkę z pod niej.
mariusz164TS na komputerze sprawdzisz dokładną temperaturę jaką "widzi" sterownik


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.AlfaRomeoKlubKielce.pl Strona Główna -> 147/156/166 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Emule.
Regulamin