|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: 10 13:32, 10 Gru 2008 Temat postu: [156] EGR |
|
|
Alfa 156, 1.9 JTD 105 KM, 99 rok, Mam zaślepiony zawór EGR a mimo to komputer (examiner w ASO oraz jakiś uniwersalny) wywala błąd, czy tak winno być?
Drugie, to rura łącząca intercooler z turbiną (dolna). Nie ma widocznych dziur, ale chyba z racji zużycia eksploatacyjnego nie jest już w 100% sprawna, poci się, robi się wilgotna od oleju na zewnątrz. W samej rurze śladowe ilości oleju. Czy może to powodować pewnego rodzaju przytkanie w okolicach 2500-3000 obrotów i powyżej 3500 obrotów kopcenie z rury?
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Maciek-156
Nowicjusz
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa/Skarżysko Kamienna Płeć:
|
Wysłany: 11 13:19, 11 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Na pewno masz zaślepiony EGR - czym to zrobiłeś? Pozostaje jeszcze kwestia zaworu elektromagnetycznego, który podaje podciśnienie do zaworu EGR - może to on jest uszkodzony i stąd ten błąd. Jak rura jest wilgotna od oleju to albo sparciała ze starości, albo opaski dobrze nie trzymają - wywal fabryczne sprężyste opaski (są bardzo kiepskie) i zastąp je skręcanymi. Co do przyhamowania w okolicach 2800-3000 to zazwyczaj taki efekt daje uszkodzony, zużyty lub nieoryginalny przepływomierz - odepnij go i się przejedź jak efektu nie będzie to go wymień (tylko nie kupuj na allegro)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: 11 13:27, 11 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Zawór jest zaślepiony w jednym miejscu, tak jak to opisywał kolega z Poznania na alfa-lancia.pl. Przepływomierz też jest nowy Bosch kupiony w sklepie mot. w Kielcach, czy oryginał to nie wiem. Na opakowaniu był hologram z kodem, po wpisaniu którego na stronie boscha wyszło że jest oryginalny.Opaski tez są powymieniane na skręcane. Macku, czy ta sparciała rura może powodować takie objawy (kopcenie i przytkanie), czy też kategorycznie nie, i przyczyn szukać gdzieś indziej. Gdzie szukać tego zaworu elektromagnetycznego?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Maciek-156
Nowicjusz
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa/Skarżysko Kamienna Płeć:
|
Wysłany: 12 20:50, 12 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Zacznij od wymiany sparciałej rury - bo może być przyczyną twoich problemów Pytałem czym zaślepiłeś EGR (blaszką o jakiej grubości i z jakiego materiału)?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ARTS
Administrator
Dołączył: 07 Paź 2008
Posty: 847
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: CK Płeć:
|
Wysłany: 12 20:55, 12 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Nie wiem czy o takie zaślepianie EGR chodzi ale znalazłem coś takiego co rzuci chyba trochę światła na temat
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: 12 21:01, 12 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Blaszką z Żubra, akurat był pod ręką Ale we wtorek jadę do serwisu, to poproszę aby zamienili ją na jakąś mocniejszą.A ta rura jest wyjątkowo po niekorzystnej cenie w ASO 640 zł do tego silnika, na allegro od "tanifiat" 390 zł. Będę mądrzejszy po wtorkowej wizycie,sprawdzimy od razu czujnik ciśnienia doładowania, zawór elektromagnetyczny ten na grodzi i turbinę.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Maciek-156
Nowicjusz
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa/Skarżysko Kamienna Płeć:
|
Wysłany: 13 07:44, 13 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Kolego karol156 blaszką po piwie to można to zrobic awaryjnie w trasie...-być może już masz ją przepaloną. EGR powinno się zaślepić blaszką ze stali kwasoodpornej (tej na tłumiki sportowe) o grubości 0,5mm. Co do rury łączącej turbinę i intercooler to niestety takie są jej części -jak rira sparciaa to szkoda czasu i kasy na sprawdzanie wymienionych przez ciebie rzeczy..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ARTS
Administrator
Dołączył: 07 Paź 2008
Posty: 847
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: CK Płeć:
|
Wysłany: 13 10:41, 13 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
To chłopaki z nissana żle zrobili z tym 2 pln
A tak mi się podobał ich patent
A tak poważnie to sam bym też zaczął od wymiany tej rury zanim miałbym komuś płacić za sprawdzenie. Może się okaże że zrobi to samo i jeszcze kasę zabierze
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: 18 22:39, 18 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Jestem po wizycie, i wiem, że nic nie wiem Być może przyczyną tego przytkania, jest przepływomierz. Choć kupiony w lipcu, jako oryginał Bosch(0 280 218 019). W serwisie został założony na próbę sam wkład przepływomierza, ale do mojej AR powinien to być nr f00c2g2030, a został założony o końcówce 044. Po jeździe próbnej, może i było lepiej, ale do końca nie jestem przekonany (autosugestia). Po za tym ten wkład jest od przepływki o innym nr, pasującym bodajże do 2.0 TS. Może to wskazywać na uszkodzony mój przepływomierz. Aha, pozostaje jeszcze kwestia ceny, którą zapłaciłem kupując przepływkę w lipcu, była to kwota 280 zł. Sprawdzałem w katalogu Bosch on-line i cena to 360 zł. Bosch ma jakąś akcję Exchange, gdzie za mniejsze pieniądze kupujesz przepływomierz regenerowany. Być może kupiłem taki i to jest powodem tego. Poczekam jeszcze na tę rurę intercooler-turbina, już zamówiona i jak to nie pomoże, to zajme się przepływką. Co ciekawe wkład przepływki o nr f00c2g2030 jest montowany w wielu przepływomierzach, m.in. do Fiata Bravo,Marea,Multipla i jest tańszy od tego właściwego do mojego modelu. Wystarczy tylko przełożyć wkład.
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia 18 22:40, 18 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
ARTS
Administrator
Dołączył: 07 Paź 2008
Posty: 847
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: CK Płeć:
|
Wysłany: 18 22:59, 18 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
A podpinali auto pod komputer jak by był zły albo nie działający przepływomierz to by wywaliło błąd
Więc można by to wykluczyć jak by tego błędu brakowało.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: 19 08:40, 19 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Podpinane było, ale z tego co mi wiadomo, komputer nie wywali błędu niesprawnego przepływomierza. Chyba, że go odepniesz, to wówczas zapamięta błąd. Najlepiej sprawdzić z komputerem w trakcie jazdy, ale takiej możliwości nie było. Na wolnych obrotach wartości przepływki w normie.Jedyny błąd to zaworu EGR, ale to w związku z zaślepieniem.
|
|
Powrót do góry |
|
|
ARTS
Administrator
Dołączył: 07 Paź 2008
Posty: 847
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: CK Płeć:
|
Wysłany: 19 09:51, 19 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
U Mariusz byłem jakiś czas temu ze 156 i na zgaszonym silniku wyłapał ich program między innymi błąd przepływomierza Jeśli cokolwiek jest nie tak i komputer wyłapie jakiś błąd to go zapamięta i w momencie diagnozy wykaże co nie działało dobrze.
Jeśli chcesz to możemy spróbować z inną przepływką bo mam drugą i sprawdzisz jak będzie się auto zachowywało. Podłączyć się pod komputer w trakcie jazdy też będziemy mogli prawdopodobnie więc nie będziesz musiał zgadywać :D
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: 31 14:32, 31 Mar 2009 PRZENIESIONY 31 15:40, 31 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Dzieki za przywitanie :D A wiec, to jest Alfa 156 1,9 jtd z 2001r. Juz od jakiegos dluzszego czasu, dusi go(nie wiem czy tak sie fachowo pisze)- musicie mi wybaczyc jestem kobieta tzn. ma male obroty, tlumi w sobie wszystkie spaliny, a za jakis czas pokazuje sie czarna chmura dymu. Najgozej to na zakretach, bo go zamula! Czy po wymianie zaworu egr, nie bedzie problemow? Moze mi cos poradzicie!
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: 31 14:45, 31 Mar 2009 PRZENIESIONY 31 15:42, 31 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Alfa była podpinana na komputerze, i jaki był błąd?Może zanim wydasz kupę kasy na nowy, to zacznij od wyczyszczenia tego co masz, bo ASO takich rzeczy się nie podejmuję, dla nich od razu trzeba wymienić.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: 31 14:49, 31 Mar 2009 PRZENIESIONY 31 15:43, 31 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Tak ,bylo podpinane, a w uwagach mi napisali: bledy wskazane przez centralke:zawor egr. Widzialam ta czesc po wyjeciu i jak rozmawialam z pracownikiem tego serwisu to powiedzial, ze nie da sie wyczyscic go ,bo jest za bardzo zanieczyszczony- i ze najlepiej go wymienic!
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia 31 14:53, 31 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|